FANDOM

ZodiacEdit

(Zomialac - elvisk for "den eneste ene")
Zodiac er den uendelige himmel, som Anún og Isil bringer lys til, og Mórd tildækker med sit mørke. Han er de glimtende stjerner, visdommen og evigheden, alt og intet, begyndelsen og enden, og kongen over alle guderne. Det siges, at i Zodiacs øjne udspilles summen af alle skæbner i evigheden sig på én gang, det værende fra tidernes morgen såvel fra verdens ende, og at alle skæbner i Zodiacs bevidsthed derfor er beseglede. På nattehimlen tegner Zodiacs legeme således et stjernebillede, kaldet Bogen, der ifølge astrologerne skal forestille Zodiacs bog, hvori alle skæbner er optegnede. Nogle lærde mener dog, at skæbnen ikke er fastlagt, men at Zodiac blot bogfører det dødelige univers, hvilket er baggrund for megen debat og kontrovers om emnet. Blandt Zodiacs tilbedere findes oftest astrologer, mystikere, historikere, seere, hekse og troldmænd, og fordi at man generelt ikke kan forholde Zodiac til hverken godhed eller ondskab, tøver de fleste andre med at inddrage ham i deres bønner. Astrologerne kan i forbindelse med Zodiac foruden stjernetegnet, Bogen, udpege Den Altseende Drage og Diamantprismet Alvheims nattehimmel.

Funktionsområder: Zodiac står for balance og skæbnen, samt stjernene og himlen.

Bønner: De fleste bønner til Zodiac er ønsker om klarsyn og forudsigelse. Der findes enkelte store sange og ballader om verdens tilblivelse, hvor Zodiac har en fremtrædende rolle. Der findes nogle, som i ekstrem nød hellere beder om Zodiacs velsignelse frem for nogen af de andre guders, for blot at opnå en balance mellem godt og skidt i deres tilværelse.
RiM wiki - Runer - Zodiac

Ad blocker interference detected!